Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

tirsdag 7. desember 2010

Code Geass!!!

(Beklager til de som opplevde bildefeilen som jeg ikke var oppmerksom på, ikke pent i det hele tatt... problemet skal være fikset nå 23:03)
Her tar jeg for meg kanskje den mest episke animen som noen gang er blitt produsert igjennom historien. Code Geass: Lelouch of the Rebellion og R2 versjonen som da er sesong 2. Dette er en anime som man så absolutt må se og den er ikke til å komme utenom hvis du liker spennings sjangeren.



Historien: Dette er en serie om vår helt Lelouch som kjemper imot situasjonen som forspiller seg i verdenen. Det har seg nemlig slik at en britisk stormakt Brittania har nesten erobret hele verden. Brittania har da lagt Japan under seg og kalt Japan for Area 11. En dag finner den nesten litt for smarte Lelouch kreftene som gjør
det mulig å sloss mot Brittanias armada og regime. Denne kraften gjør at han kan manipulere hjernen til et menneske én gang og bare en gang. Etterhvert klarer Lelouch å samle tilhengere som er villige til å sloss for han. Undersåttene hans vet imidlertid ikke at de blir jaget rundt av en 17 åring.


Temaer: Serien er vinklet i et fenomen som vi ser mye mer av i de nyere seriene, nemlig at de fremstiller rebellene som de gode. Code Geass er preget av konstante plot-forvridninger som gjør at du aldri vet hva som virkelig skjer. Det er veldig mye spenning og psykologi innblandet noe som gjør denne pågående krigen dyp og den blir ikke overfladisk. Aksjon er altså nøkkelordet her i denne serien. Den har også litt hint av humor i få sammenhenger, men ikke nokk til å gi det stor plass.

Generelt: Nå skal jeg ikke gå inn i altfor mange detaljer siden dette vil ødelegge for eventuelle lesere som ikke har sett dette mesterverket enda.
Serien klarer å lage perfekte cliffhangers som gjør sånn at du vil se en episode til. Du får også vinklet krigen fra flere sider og du får et slags forhold til dine fiender og dine venner. Noe som jeg anser som veldig bra.

Opinionen: Hvis du først begynner å se på denne serien må du være forberedt på å sette av tid til å se flere episoder, fordi det faktisk er så spennende. Som en av mine favoritt animer anbefaler jeg denne til alle på det sterkeste og siden den er så bra egner den seg godt til førstegangsseere av anime.
Jeg gir serien karakteren toppkarakter. Hvis du vil ha en dypere begrunnelse er det bare å se den.
Linken under sender deg til siden hvor du også kan finne sesong 2 etterhvert.
(Code Geass Lelouch of the Rebellion)

Her er da en trailer til serien (Engelsk Dub):

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar