Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

torsdag 28. oktober 2010

Zeitgeist Addendum!

Naivitet må det bli slutt med.
I dag er det OD-dagen, det betyr at man burde fylle hodet med litt samfunnskunnskap eller støtte de som ikke har det så rettferdig og bra som oss. Tilfellet mitt ble da å få litt kunnskap og da snublet jeg over denne filmen, eller rettere sagt noen trykte den i trynet på meg. Uheldigvis kan jeg ikke si altfor mye om filmen før jeg avslører alt så skal prøve å ta ting i korthet.

Hvis du har lurt på hvorfor det er krig, hvorfor varene i butikken vår blir dyrere, hvordan bankene operer, og hvordan det moderne slaveriet fungerer er dette en film for deg. Addendum kom ut i 2008 og er produsert av en eneste person med hjelp fra andre selvfølgelig. Hvis dere allerede ikke har skjønt det så er dette en dokumentar, men det stopper meg ikke fra å si at den kanskje var en av de beste jeg noen gang har sett i hele mitt liv.
Sosialingeniører, lager og forsker på styresett.
Er man interessert i samfunnet vil denne filmen mest sannsynelig gripe tak i deg fra det 5 minutt av filmen og du sitter der og glor på skjermen eller lerretet i strake 2 timer. På litt vanskelige ting bruker filmen bilder til supplement til det den snakker om slik at det blir mye lettere å forstå.
Det snakkes litt om hvordan man skal oppnå Venus-prosjektet og nei det har ikke noe med planeten å gjøre. Sosialingeniører blir intervjuet og de snakker videre på det filmen er bygd på, det er virkelig fengslende.
Filmen svarer på mange ting du tok for gitt og egentlig ikke bryr deg noe om i den grå hverdagen, men etter jeg hadde sett denne har jeg fått et enda mer kritisk syn på hvordan ting er og framstilles i media med propoganda.
Den tar opp spørsmål rundt energiproblemene og hvorfor noen får den korte enden av strået. Noen stikkord til filmens innhold vil da være: "Penger, gjeld og profitt."

Mer kan jeg dessverre ikke si om denne brilliante filmen som tar opp slike temaer som massemediene avskyr. Bare så det er sagt, det er mye mye mye mye mye mer i denne filmen, men den er så intrikat å forklare at man må nesten bare se den selv for å forstå hva det egentlig er snakk om. Det finnes ikke ord for hvor bra den var, men heldigvis finnes det en terning.

Link til Zeitgeist Addendum på Youtube.com (fullversjon)
*Glins*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar