Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

onsdag 8. desember 2010

Valkyre Profile: Covenant of the Plume!!!

Denne gangen skal jeg klare å unngå samme felle som jeg falt i mitt forrige innlegg, men nå er det tid for litt RPG anmelding. Spillet er Valkyre Profile: Covenant of the Plume til DS. Veldig bra spill som jeg bestemte meg en vakker sommerdag for å være våken hele natten for å gjøre ferdig.

Kan starte litt med historien. Hele opplegget er ganske rigget til for deg, men du spiller en enorm interaktiv del i hvordan historien skal klare å utforme seg. Litt i likhet med Fire Emblem seriene når du mister karakterer så overtar noen andre. Det hele er veldig mytologisk med guder fra den Norrønne mytoligien derav navnet Valkyrie. Det er flere motsetninger i verdenen du sloss i og du ender hos en av faksjonene til slutt ettersom hvilke valg du har valgt å ta i løpet av spillet.

Du er en karakter som en dag mister sin bestevenn, i dødens rand benytter du deg av en Fjær eller Plume som det blir omtalt som til å redde deg selv ved å ofre vennen din. Plumen er da sendt fra det jeg vil kalle djevelen selv som bare vil ha det litt moro, ved å se hva du gjør med denne. Plumen er da også redskapet som avgjør dine veier og du kan ofre medspillere for å få utrolige teknikker som er nyttig senere i spillet. Når du har klart spillet er det mulighet for å spille spillet igjennom flere ganger samtidig som man tar vare på teknikker og ting du har lært karakterene. Grunnen til at man får spille igjennom flere ganger er fordi spillet har flere slutter og noen av disse er nesten umulige å klare etter bare én gjennomgang.
For eksempel hvis man ofrer mange av sine venner i en gjennomgang får man den lette slutten, men hvis man klarer seg igjennom kampanjen uten å ofre noen får man den vanskeligste.

Slossesytemet er veldig unikt og det krever mye øvelse og det tar flere timer før man faktisk skjønner hvordan og hvilken rekkefølge man skal utføre angrepene i for at det skal gi mest effekt. Hvis man gjør en slossfase riktig burde man ha fått brukt super-teknikken til alle 4 lagmedlemmene i tillegg til at du overkiller en fiende til det 3 dobbelte. Har man ikke mestret dette systemet mot bossene sliter man veldig.

Selv har jeg nesten spilt igjennom spillet 3 ganger, men selv etter 2 gjennomganger som "ond" klarte jeg fortsatt ikke den "gode" slutten. Den var rett og slett altfor vanskelig. Kan si det sånn at med det beste utstyret og en haug med fancy teknikker tapte jeg i løpet av 2 eller 3 runder.
Spillet i seg selv er ufattelig bra og det er et slikt litt stivt RPG spill hvor du ikke har allverdens med frihet til å gjøre absolutt hva du vil til enhver tid, men den gir deg definitivt utfordringer og er moro å spille.
Gir spillet en femmer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar