Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

søndag 21. november 2010

Battlefield Bad Company 2!

Du skal lete lenge etter ett mer "BAD" selskap.
Ja, Battlefield serien har bare vokst og vokst siden den dagen det første spillet så lyset og man merker på Bad Company 2 at Dice vet hva de driver med. Selv har jeg ikke spilt alle Battlefield spillene, men jeg har mer eller mindre vært borti dem. Bare for å nevne det vil jeg rette lyset her og nå på flerspiller delen siden det som regel er dette forbrukerne vil spille mest.



Banene er veldig store til tider, men det er det som gjør spillet så bra. Du kan bruke opptil 5 minutter med trøing før du kommer dit du vil hvis banen er lang nokk. Det at de er så store gir mulighetene til å spille ekstra taktisk og du bør ha en go strategi før du legger ut på den lange ferden.
Nå kan det hende jeg er blitt litt bortskjemt av Call of Duty serien, men jeg synes nå jeg går opp i level ekstremt sakte. Ingen av Battlefield spillene jeg har spilt har jeg opplevd å bli maksnivå, i dette tilfellet level 50.
Banene får du også gratis i hvertfall på PC versjonen og de er til tider balanserte, men det er veldig kjipt hvis et av lagene får til en spawn-lock.
Som alle andre Battlefieldspill har de også her lagt til en haug med pins som du kan få hvis du presterer etter kravene til disse.

Det er i all hovedsak 4 forskjellige typer krigsutstyrskombinasjoner som du kan bruke og hver av dem har våpen som er beregnet for den klassen. Mine favoritt våpen finner man i en kategori som man kan bruke dem på absolutt alle de 4 forskjellige hovedoppsettene.

Til tider så synes jeg enkelte våpen blir litt sterkere enn andre, men slik blir det vel sikkert eller kanskje det bare er meg som er ekstra god med andre våpen. Når det gjelder sniperriflene er de med solid bolt-action de mest ubalanserte fordi de kan nesten ta livet av deg bare du får et skudd i tåa. Med andre ord synes jeg at de burde ha hatt flere sniper rifler som drepte etter 2 kropsskudd eller ett hodeskudd. Mange av våpnene har ganske lang rekkevidde som blir veldig irriterende når du blir snipet ned av en Sub-Machinegun.
Du har også fordeler som du kan sette på våpnene for å gjøre slik at de skader mer eller at du selv tåler mer, det er i tillegg til 2 fordeler som infanteri er det en fordel du får velge og som blir aktivert når du kjører et fartøy. Disse gjelder å velge med ekstrem forsiktighet fordi de er helt avgjørende for hvordan du vil klare deg der ute i feltet.

Veggene i spillet er destruerbare noe som gjør spillet ganske unikt og litt artig å spille. Det blir liksom ikke så lett lenger å sette opp et telt og bare bli sittende der resten av matchen når et tanksskjell knuser veggen og kanskje deg med.
Apropos tanks så er kjøretøy utvalget i spillet fantastisk bra, selv om jeg skulle ønske å finne flere av kjøretøyene på alle banene. Du får blant annet helikoptre som er ment til å transportere og til å skyte ned tankser eller andre ting som beveger seg. Firhjulinger er fine små kjappe kjøretøy som du kan komme deg fort frem til fronten med. Det er også biler som er ekstra pansret og med en eller to sveisede maskingevær på. Men det er alltid et men, båtutvalget er elendig og jeg synes de kunne vært litt mer kreative her. Siden alt du får er en vannskuter og en transportbåt som jeg legger merke til at folk nesten ikke bruker.

Som en liten FPS fantast vil jeg si at dette spillet er bra laget, ikke det at det var noen tvil siden DICE var hovedansvarlig på flerspilleren. Våpnene er greie, de har rekyl men tildels litt lang rekkevidde. Banene er slik de burde være i et Battlefield spill med et stort utvalg av kjøretøy. Jeg gir spillet en femmer siden noe kunne kanskje vært gjort litt bedre, men de lærer sikkert til neste gang. Dette er et spill til de som liker FPS og til de som er lei Call of Duty serien eller rett og slett ikke liker det og vil spille noe like bra. Har du det enda ikke er det bare en ting å si: "Løp og kjøp!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar