Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

tirsdag 30. november 2010

Excel Saga!

Excel Saga er en kanskje litt utypisk og noe original anime som traff meg mitt i hjertet den gang jeg så den. Nå skal jeg da komme med en liten anmeldelse av denne artige serien. Det er nå en stund siden jeg har sett den, men jeg husker den like godt som da jeg så den for nærmere 4-5 år siden.



Som dere kanskje har skjønt er hovedpersonen i denne serien jenta Excel som tilsynelatende jobber for en hemmelig organisasjon hvor det bare er to medlemmer i starten. Denne organisasjonen heter Macross. Det andre medlemmet heter Ilpallazzo og virker noe italiensk, men han er en mann med visjoner bare så det er sagt. Excel sliter med økonomien og har hele tiden med seg en nødreserve som hun skal spise og som da er en hund.
De møter utallige og veldig usannsynelige scenarioer som de må bekjempe og vinne over. Det er artig hele tiden, men det anbefales å ha sett noen andre animer før man begynner på denne fordi dette er en komedie/parodi anime som spiller veldig på elementer fra andre serier. Dermed kan enkelte elementer bli vanskelig å få noe artig ut av.

Historien i Excel Saga har flere plottlinjer samtidig som den avslutter noen momenter i hver episoder ikke ulikt føljetonger og andre serier ute i denne verdenen. Den har også to "side" serier om jeg får lov til å kalle dem det fordi de har liten eller nesten ingen relevans til hva Excel og Macross gjør. Kan si så mye at de to side seriene er den som populært er blitt kalt Pedro Saga og en om hunden Menchi. Vi får også møte Hyatt i episode 2 som da blir hjelperen til Excel resten av serien selv om Hyatt har store problemer med helsen. Alle animer inneholder en form for komediekarakter og her har vi tre gutter som er veldig merkelige og da må jeg legge trykk på merkelig. Andre kuriøse personer dukker opp, men moroa av å finne ut hvordan de er overlater jeg til dere.

Mange sekvenser i Excel Saga vil du huske for alltid om du ser den og det er enkelte øyeblikk som bare er helt uerstattelig. Minner på om at jeg har lagt til noen av høyde punktene, og det er mange, på videosiden. Denne animen er så absolutt å anbefale om du har lyst å se på noe med lett og litt dum komedie som tar seg selv veldig seriøst. Det blir av og til så intenst at du faktisk lever deg inn i handlinger som ikke er spesielt rørende, men heller mer komiske. Det finnes mange fantastike litterære verk ute i verdenen og de burde man virkelig se og Excel Saga er en av disse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar