Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

tirsdag 2. november 2010

Kinect?

Nå er det bare en uke igjen til dagen bare så det er sagt. Men nå over til Kinect som blir lansert her i landet en dag etter Black Ops (suckers!). Navnet ser ut til å komme fra ordet for bevegelsesenergi nemlig kinetiskenergi. Så vidt jeg har forstått det er det en litt bedre versjon av Wii'en sin dings  bare uten stikkene, noe som jeg synes er ganske trist at de våger og kaste de klassiske kontrollene i tillegg til å kopiere Wii.



Som du kanskje har forståt allerede er Kinect eller skal være kontrollerbar med bare bevegelser ut i tomme lufta eller med stemmekontroll. Det er heller ikke ventet noen skikkelige spill som ordentlige gamere spiller og det blir sagt at de ikke kommer før i det andre kvartalet i 2011. I Norge regner man med at prisen blir å ligge på rundt 1300 kroner og det bare for et spilltilbehør. Selve Xboxen må man mest sannsynelig kjøpe for seg selv.

Ut i fra det jeg har fått med meg om kontrollen virker den bare som en stor kopi som kommer mange år for sent, dette gjelder forsåvidt PSMove også. Det at Microstoft faktisk tør å lansere tilbehøret uten gode tittler samtidig synes jeg er dristig og dumt. Den vil med andre ord ikke bli omfavnet særlig godt av seriøse spillere, men man skal ikke se bort i fra at det vi kaller "casual" spillere vil like den godt. Når det gjelder prisen er det nesten altfor dyrt og jeg hadde like greit spart opp til viss annen konsoll som kommer ut på samme tidpunkt som det kommer realle tittler til Kinecten. For å runde av vil jeg bare stille et retorisk spørsmål til dere som fakisk skal kjøpe denne: "Har dere virkelig i stua til å kjøpe denne?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar