Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

søndag 28. november 2010

Bjørny LAN 01!

Da har man vært på det såkalte Bjørny LAN i hele helgen og spilt spill, med kjente og kanskje litt mindre kjente. Lanet holdt sted på Tvibit og var en lukket affære med mindre man var blitt invitert. Det er muligens ventet Bjørny LAN 02 i januar 2011, hvertfall før T-LAN.
Lanet fokuserte hovedsakelig på Black Ops og League of Legends, men andre spill var selvfølgelig lov til å spille.

(Takk til Tvibit og arrangørene!)

Er du interessert i å lese en brief resume av det som skjedde er det bare å lese videre:



Dag 1:

Lanet startet rolig på fredags ettermiddagen og etterhvert som folk kom strømmende til med sine store klumper og flate skolestandarder begynte lanet endelig å starte. Med engang nettet ble aktivert nølte jeg ikke lenge med å få alle med på Black Ops så fort som mulig. Det tok litt tid for at alle ble med, men når de faktisk ble med ble de eid så hardt av meg at jeg trur de mistet motet litt. Spesielt når jeg spilte mot dem i Wager-matcher, siden statistikken min sier at jeg har spilt 50 wager-matcher og har vært "in-the-money" 44 av de rundene.
Når det ble tid for den første pausen og jeg skulle til å fortsette å se på en anime, kom en person bort og anbefalte en utrolig serie som jeg da bestemte meg for å se ferdig i løpet av Lanet, noe som jeg faktisk gjorde også. Lite søvn ble det også og det merkes når jeg nå skriver dette.
Siden jeg først og frems spilte Black Ops har jeg ikke store greien på hva de som spilte LoL gjorde, men de spilte ihvertfall med hverandre mot andre grupper på nettet.

Dag 2:

Folk la seg til forskjellige tider. Det merket jeg blant annet med at noen la seg når jeg hadde stått opp fra noen korte timer med søvn. De som var tilstede i de første timene denne dagen er akkurat som meg, lei av en historie om at Steam sier: "Dude, get some sun!" Detaljer vil ikke bli spesifisert. Etter å ha startet dagen med pizza og noen flere episoder av den dedikerte animeen begynte hardcore spillingen for de som da var våkne. Måtte lære bort noen triks til noen som var litt færske på BO slik at de kunne komme godt i gang med spillingen. Slik fortsatte dagen, mens noen ble kjørt rundt til butikker med spesielle tilbud av vår dedikerte sjåfør. Ja det stemmer, vi hadde en dedikert sjåfør. I tillegg hadde vi en pikollo på den første dagen som hjalp alle med å bære inn det som måtte trenges å bære. På slutten av dagen begynte de litt mindre dedikerte spillerne å dra, fordi de hadde "ting å gjøre". Da satt man da igjen med de mer seriøse spillerne med enorme kasser av maskiner og det ble bare mer og mer moro. Dette var også dagen da jeg klarte å slå en personlig rekord i Call of Duty med 105 kills/5 Deaths på Nuketown. Da jeg fortalte dette til de andre ble de lange i masken.

Dag 3:

Dette var kanskje den eneste natten som hadde litt stillhet over seg siden mange var slitne av å svettspille spill. Så jeg var blant de første som våknet i 12 tiden for så å hive en pizza i ovnen. Sakte men sikkert våknet de andre og var klar for å jobbe seg nærmere nirvana. Enda flere var blitt borte og bare de aller mest dedikerte satt igjen og brølte av glede og bannet av hat mens de spilte. Av og til ble det litt for mye av skrikingen og det ordnet de bøse personene seg av. Tilslutt måtte vi pakke sammen og med en samlet handlingskraft var det fort unnagjort.

Hvis du har lyst til å være med på det neste LANet og du passer inn i kriteria som stilles er du selvfølgelig hjertelig velkommen uansett PC du måtte ha. For detaljert informasjon om det kommende LANet er det lurt å følge med her eller legge meg til på Skype eller Steam for å holde seg oppdatert. Jeg kunne selvfølgelig nevnt navn til arrangør, men det ville ikke vært serlig snilt.

Håper å møte deg neste LAN!

1 kommentar:

  1. eid og eid fru blom.....

    men når æ tenke mæ om, så trur æ kanskje ikke æ spælte særli mye mot dæ.. *insert weird smiley here*

    SvarSlett