Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

onsdag 20. oktober 2010

Heroes of Might and Magic 3

Endelig har jeg klart å få tak i dette mesterverket av et spill på lovlig vis, fra www.gog.com. Det er ikke poenget. Poenget er faktisk det at dette er et fantastisk spill som er min favoritt blant alle de 5 spillene som er gitt ut.
Spillet kommer med to ekspansjoner og hvis man kjøper den komplette utgaven får man da altså alt sammen med på kjøpet. Spillet er fra 1999 om jeg ikke tar feil, men det gjør det ikke dårligere på noen måter.



Kampanjen er ganske interessant, du starter med noen kampanjer og må klare de for å åpne nye kampanjer. Oppdragene kan kanskje bli litt gjentagende, men hva du må gjøre og hvilke tropper du har tilgjengelig til enhver tid avhenger av hvilket oppdrag du gjør. Så man må virkelig tilpasse strategien sin til hvilke tropper man har. Noe jeg opplevde på 3 oppdraget til Menneske kampanjen var at jeg gikk tom for ressurser, fordi jeg hadde brukt dem feil tydeligvis. Så det er ikke bare strategisk trening av tropper, du må også forvalte ressursene på en god måte. Her er det masse med oppdrag og det blir ikke gjort ferdig over dagen.

Spillet har i likhet med mange andre ikke bare en kampanje men også det jeg vil kalle "Death matches" som du kan spille alene eller som jeg foretrekker da "Hotseat" modus hvor du spiller med vennen din fra samme maskin. Det går også an å spille fra to forskjellige maskiner, men det kan da bli mye venting. Hotseat modusen er da å foretrekke. Du har en rekke baner, helter, raser og bonuser du kan velge imellom og det er tusenvis med kombinasjoner for å gjøre det vanskeligere eller lettere for deg selv ettersom hvor god du er.

Heroes of Might and Magic 3 er så absolutt et av de få legendariske spillene som verden har fått møte hittil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar