Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

mandag 18. oktober 2010

Modern Warfare 2

Det er vel kanskje ikke så moderne lenger, med tanke på at det er ca under 3 uker igjen før neste spill i serien lanseres, men det må bli tatt opp en gang uansett. Jeg bare bemerker at jeg strengt tatt bare vil relatere alt jeg sier til dataversjonen.

Singelplayeren var fantastisk, den fulgte opp historien fra Call of Duty 4 og gjorde det med glans. Du har karakterer og personer som du kenner igjen fra forrige spill og du har et forhold til dem, noe som gjør at du blir trukket mer inn i spillopplevelsen. NPCene var ikke så veldig mye å skryte av, men enkelte av dem ble faktisk vanskelige å ta knekken på når man satte på Veteran vanskeligheten. Oppdragene var både varierte og spennende og man satt der av og til med makspuls mens man hamret på knappen eller sluttet å puste noen sekunder for å klare å snike seg frem. Alt i alt var kampanjen veldig vellykket, selv om jeg ikke vil avsløre noe for dere sinker der ute som enda ikke har spilt dette enda så må jeg bare si at enspillerdelen sluttet med at de hintet kraftig om et Modern Warfare 3.

Jailbreakers!
Når enspillerdelen var ferdig kunne man da gå på de såkalte Special ops hvor du fikk gjøre vanskelige oppdrag(om du spilte veteran selvfølgelig) som gikk deg på nervene men som du bare måtte klare. Et pluss med dette er at det er mulighet for å spille oppdragene med en venn, forhåpentligvis en god en som gjør hele opplegget enda mer fornøyelig. Noen oppdrag krevde faktisk at man var to stykker og disse er blant de mest interessante banene og vanskeligste. Har selv enda ikke klart Spec Ops, men hvis du har klart alt sammen på veteran så sier jeg bare gratulerer!

Au, au au.....
Tja... da var det flerspillerdelen da. Den startet ut fantastisk bra til Call of duty å være selv om banene til tider var små eller for åpne og store og det ikke var spesielt gøy når det regnet AC-130 og Choppergunnerskudd på deg når du spawnet. Det er altså flust med spillmoduser å spille så man går ikke lei med det første og man er garantert å finne en favoritt blant dem. Du får i etterhvert tildelt egenlagde oppsett som du kan modifsere som du vil og muligheten til å åpne killstreaks i tillegg til at du får våpen etterhvert som du går opp i rang. Våpnene er ganske ubalanserte og det tok ikke langt tid å finne ut hva man ønsket og bruke. Grunnen til at jeg la til det "Tja'et" på starten er det at flerspillerdelen har utviklet seg fra å være vanlig å spille uten cheats til at det nå er virkelig uvanlig å ikke se en person som jukser eller lignende. Tragiskt, men slik er realiteten.
Er du en av dem som fortsatt klarer å få glede ut av flerspillerdelen så må jeg igjen gratulere fordi det gjør ikke de fleste som jeg kjenner og har dataversjonen. Nå må jeg ikke glemme at de faktisk ga ut en 10 nye maps til spillet hvor 4 av disse var fra forgjenern sin og de skulle altså fakturere oss litt over 200 kroner for disse banene.

Håper bare de får en slutt på jukserne i Black Ops og banepakker som koster penger, det er alt jeg ber om.
 Helt tilslutt en liten oppsummering av de gode delene i spillet uten at den avslører det gode! Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar