Velkommen!

Hei og velkommen til min blogg om anime, spill, data, film og teknologi eller andre slike relaterte ting.

Alt skal være på norsk!

Hvis noen synes det er saker angående temaene som bør bli tatt opp er det bare å legge meg til på Skype eller Steam. (Tshakko)

Ha en fin stund!



Helligdager!

  • 31 desember (Nyttår)
  • 28 november (Leslie Nielsen)
  • 24 desember (Jul)
  • 17 mai (Nasjonaldag)
  • 14 februar (Valentine)
  • 1 april (Luredagen)

Populære innlegg!

søndag 17. oktober 2010

Starcraft 2: Wings Of Liberty

1337!
Endelig, jeg klarte Wings of Liberty kampanjen. Det tok sin tid og jeg vet jeg var i vel trege laget med å kjøpe spillet, men uansett så kom jeg meg igjennom.



Go Terrans goooo!
Spillet er kanskje den beste RTS'en jeg noen gang har spilt, foruten Red Alert 3. Starcraft har en masse finurlige spillmoduser som man ikke kommer til å bli ferdig med medmindre man spiller i flere år. Kampanjen var veldig bra, oppdragene var hele tiden variert så men kjedet seg ikke i det hele tatt når man satt der å spilte. I tilegg var kampanjen veldig interaktiv som gjorde det hele enda mer interessant. Dvs du kunne kjøpe spesielle oppgraderinger til dine tropper som du får igjennom valgte oppdrag, forske på ny teknologi som er helt unik og bare begrenset til kampanjen. Du kunne også bruke budsjettet ditt på leiesoldater som er en del sterkere enn de vanlige troppene av samme typen. Selv om jeg nå har klart kampanjen frister det å ta enda en runde for å se hvordan historien ville ha gått om jeg tok de andre valgene som man fikk muligheten til å ta når det gjaldt oppdragene og teknologien.

Protossene har energifelt og Zergene er altfor mange....
Flerspiller delen er også ufattelig bra, har selv bare spilt litt her, men ser at det har nesten evig med potensiale siden du har forskjellige ligaer som du kvalifiserer deg til å komme i. Har du kommet i Platinum ligaen så gratulerer, det klarte nemlig ikke jeg... Uansett det er mulig å delte i 1vs1, 2vs2, 3vs3, 4vs4 og FFA. Hvis man spiller med venner på lag fungerer denne funksjonen veldig bra siden akkurat det lagoppsettet vil komme i sin egen liga og dermed kan du samtidig ha en annen kvalifikasjon i 1vs1 og 3vs3 osv. Kort sagt kan du kvalifisere deg til å mange ligaer du vil bare du har nokk venner å spille med, fordi det bare er lagoppsettet som avgjør. Når du da har kjempet lenge nokk i en liga vil du kanskje til slutt hvis du er veldig god klare å klatre opp til neste "rang".(bronsje, sølv, gull, platinum)

Spillet motiverer deg samtidig med en enorm haug med oppnåelser på hver av de forskjellige spillmodusene og dette gjør slik at man ikke blir lei av spillet. Når du klarer spesielle oppnåelser vil du tilslutt kanskje få et portrett av en karakter fra Starcraft 2 som du kan briefe med til venner eller de du møter på "ladder quick match".

Ryktene går om at neste spill i Trilogien skal komme ut i 2012, men hva gjør vell det når dette spillet har så mye å utforske og klare. Dette er altså enda ett av essene til Blizzard og jeg håper så inderlig at de ikke gjør
 etterkommeren Heart of the Swarm noe dårligere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar